PurePharma

fredag 8 mars 2013

Open 13.1

Första passet i Crossfit open släpptes natten till torsdag, svensk tid. Själv ska jag inte tävla i årets upplaga, utan jag tänkte träna upp mig inför nästa års tävlingar istället. Däremot ska jag prova på alla årets pass för att se hur jag står mig. Första passet ser ut som följande:

17 minuter AMRAP(häftigt, amerikanskt uttryck för "så många varv du bara klarar av innan du kräks eller svimmar, typ..) av följande i den ordningen.

  • 40 Burpees
  • 30 Ryck på 35 Kg
  • 30 Burpees
  • 30 Ryck på 61,5? Kg
  • 20 Burpees
  • 30 Ryck på 75 kg
  • 10 Burpees
  • Så många ryck som möjligt på 93? Kg

Ser väl ut som ett trevligt helgnöje? Jag kan tycka att det är lite dåligt upplägg. Crossfit Open är en tävling där tanken är att alla, oavsett fysisk kapacitet, ska kunna ställa upp och tävla. Okej, burpees kan de flesta göra. Det tar bara en jäkla tid. Men ryck däremot är en väldigt komplex och svår övning som inte så många behärskar. Jag vet själv med mig att min teknik är långt ifrån fulländad exempelvis. Här ska det göras en jäkla massa ryck dessutom. Det är bara att önska min storebror och hans träningskollega lycka till med denna WOD och jag hoppas de kan nå ganska långt upp(eller ner kanske) på den här stegen :) Själv ska jag prova det här imorgon, om min hand tillåter det. Min hand är nämligen fortfarande märkt av några hundra pull-ups jag gjorde i veckan och då jag lyckades bli av med några kilo(noga övervägt överdrift) hud på några fingrar.

Move well and have fun!
/A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar