PurePharma

lördag 2 mars 2013

Crossfit open

...och så hände det sig så att undertecknad nu är anmäld till crossfit open. En tävling för att utse världens mest vältränade människa. Har jag någon chans att vinna? Näpp! Vad gör jag då här? En kille som tidigare kunnat deppa ihop över att förlora ett parti monopol en fredag kväll och tjurat över det i fyra dagar. Varför ställa upp i en tävling där jag vet att min chans att komma bland topp 50000 är rätt minimal?
Det enkla svaret är att crossfit (och paleo) har förändrat mitt liv. Jag bryr mig inte längre om hur jag presterar jämfört med andra. Det enda som spelar någon som helst roll är min egen utveckling och hur jag presterar jämfört med Petter igår. Jag har lärt mig att hantera motgångar genom att ta vara på dem och försöka göra det bättre nästa gång jag gör dem. Inte som tidigare då jag tjurade ihop, skyllde på någonting annat och sedan gjorde om samma misstag igen.
Så, att delta i årets CrossFit Open är bara ett sätt att utmana mig själv samtidigt som jag får vara en del av den fantastiska gemenskap som finns i crossfitvärlden.
Har du inte anmält dig än? Gör det! Jag är övertygad om att du inte kommer att ångra dig! På onsdag kör vi! :)

Move well and have fun!
/P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar