PurePharma

lördag 16 februari 2013

Hej igen!

Ja, det har inte direkt varit fullt aktivitet här på bloggen från min sida heller så med detta inlägg tänkte jag bara visa att jag lever. Sedan förra inlägget har jag tränat på bra, också ätit en massa god mat, njutit av naturen, faktiskt inte pluggat så mycket, och gjort en massa andra roliga grejer.

När det gäller träningen så är det mycket tyngdlyft och styrkelyft som gäller just nu med tanken att jag ska bli lite starkare. Givetvis blandas en hel del "roliga" metcons in också i programmet. Har även kommit fram till att jag är rätt halvkass på att klättra i rep. Något som jag inte alls hade några problem med under gymnasietiden exempelvis. Så det är något som jag också jobbar på att förbättra, med resultatet att mina händer också ibland liknar den bild Petter la upp för någon dag sen. Lite handsprit på det och tårarna är ganska nära.
Dagens pass blev så här.

  • Repklättring 5 stycken(räcker bra för mig och mina händer i dagsläget)
  • Frivändningar 6x4-5 90Kg. Lite mer teknik idag. Körde femmor i början och fyror de sista två seten.
  • Styrkevändingar OTM i 6 min. 3 stycken på 80 Kg.
  • Avslutade med en metcon där det blev en AMRAP på 10 min av följande: 10 wallballs, 10 burpees, handgång ca 6 meter, 4/4 pistols. Resultat 4 varv och 2 wallball-shots.

Efter det här inlägget så märker man hur mycket facktermer det finns inom crossfit. Kanske borde gå igenom några av dem någon dag här på bloggen så att man kan förstå vad vi pratar om. Annars är ett tips att surfa in på www.crossfitnordic.se , där finns en hel del bra filmer som förklarar krångliga övningar.

Move well and have fun!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar