PurePharma

onsdag 20 februari 2013

Dagens wod

Kettlebells är ett fantastiskt litet träningsredskap som går att göra en massa roliga grejer med! Under några veckor nu har jag på något sätt glömt bort hur kul det kan vara att träna med dessa små svarta gjutjärnsklot. Så idag gjorde jag slag i saken och tog mig till kettlebells-racket på IKSU. Dagens WOD blev så här:

  • Marklyft 5x5 160 kg
  • Handstans pushups(HSPU) 5x max. Håller på att lära mig den här övningen så det blev mycket teknik. 
  • Sedan tre varv av:
  • KB-jerk
  • KB-clean and press
  • KB full swing
  • KB Rodd
10 reps på varje sida med en 24 kilos kettlebell. Det här passet har jag lånat av Kalle Zackari Wahlström som bloggar på cafe.se. En riktigt läsvärd blogg där träning och humor blandas i ett. Så här efter passet påminner mina underarmar mig om att jag slarvat med kettlebellsträningen senaste tiden. Nu ska jag grotta ner mig i massa vetenskapliga artiklar inför nästa termins kurser. Har ni någon gång svårt att sova så är det bara att surfa in på typ pubmed.com och söka på något hemskt tråkigt ämne och läsa lite. Bättre än sömnpiller, jag lovar.


Move well and play more!
/A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar