PurePharma

lördag 19 januari 2013

Push-ups

Efter ett skönt jullov från skolan håller jag precis på att pustar ut från den avslutande kursen vi haft nu innan terminsskiftet. Har varit fullt upp i skolan nu i några veckor. Tre terminer på sjukgymnastutbildningen är avklarade och jag är tydligen halvvägs till att vara legitimerad sjukgymnast. Förra helgen, mitt i allt tentaplugg, kom jag, min sambo, och tre stycken till från klassen på att vi skulle prova ett sådant där "Gör 100 armhävningar i rad efter 6 veckor av träning"-program. Har väl kanske varit lite allergisk mot sådana program och appar, men jag tänkte att jag faktiskt inte har något att förlora på att prova. Armhävningar är inte min starkaste gren direkt. Hur som helst, vi började med ett test. Jag gjorde 30 stycken, där det var paus i bottenläget och händerna skulle lyftas från backen. En bit kvar till 100, om man säger så. Efter en veckas träning innehållande tre armhävningspass har träningsvärken tagit greppet över min överkropp. Mina axlar och bröstmuskler klagar vid minsta rörelse jag gör.

Nu ska det bara vara tre veckor kvar till 100. Gjorde man fler än 20 stycken första testet fick man nämligen hoppa direkt till vecka tre. Hurra! Jaja, vi får se vart detta slutar. Vi kommer nog antagligen inte blir sämre på att göra armhävningar i alla fall :)

Är det här något ni vill prova på själva går det att googla typ "100 push-ups", eller leta upp någon app på närmaste iphone eller android. Men skyll inte på mig när ni sitter där och åmar er över den fruktansvärda träningsvärk ni fått efter två pass.

Move well and do push-ups!
/A


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar