PurePharma

söndag 20 januari 2013

Kombinationen tights och shorts

Jag har alltid kollat lite snett på de som tränar i kombinationen tights/shorts. Det är en ganska vanlig syn inom crossfit-världen och jag har alltid funderat varför? Antingen har man väl tights eller så tränar man i shorts? Det har varit min tanke fram till nu. Förra veckan vågade jag prova på denna något bisarra(det är faktiskt det) träningsutstyrsel på gymmet. Kände mig något osäker där inne på IKSU i början, jag har ju alltid varit en av dem som kollat snett på de här snubbarna i som har dubbla lager träningskläder på sig. Men satan vad skönt det vara att träna! Trodde aldrig jag skulle säga det, men jag gör det nu. Jag kan absolut inte förklara varför det är skönt, utan det är bara det. Så nu är jag en av er andra häftiga crossfittare(nytt ord i SAOL,  tack!), även om jag kan erkänna att vi antagligen ser rätt löjliga ut, men det kan vi ta.

Move well and have fun!
/A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar