PurePharma

onsdag 26 december 2012

WOD 121226

Idag var det Antons tur att knåpa ihop ett pass och jag tror att han var ute efter någon slags hämnd sedan mina pass i slutet på veckan. :)
Jobbigt var det och upplägget var som följer:

18-15-12-9-6-3 reps av:
KB full sving (Anton det monstret körde på 32 kg, jag på 20 kg)
Utfall (40 kg på stång)
Push press (40 kg på stång)
DU
Fällkniv

Kommer inte ihåg resultaten helt och hållet, eftersom jag låg i en pöl på golvet efteråt, men Anton fick nånting på 17.30 och jag på 16.20 tror jag. Och då körde alltså Anton tyngre svingar idag. Jag erkänner mig besegrad för första gången den här julhelgen. ;)

Fördelen med såna här wods är att man hela tiden kan motivera sig genom att man nästa varv "bara" ska köra 15 reps, etc. Nackdelen är att när man just kört 18 reps ett helt varv igenom är man inte sjukt sugen på att ge sig på nästa varv med 15, sen ett med 12, 9, 6 och 3 reps. De två första varven blir nån slags magisk gräns helt enkelt. När man klarat av dem har man ju gjort mer än hälften av passet även om man har fyra varv kvar.
Fördelen med crossfit är också att man blir bättre och bättre på att stänga ned sina mentala spärrar. Man lär sig utnyttja kroppen på ett bättre sätt och man kan köra på där man förr om åren hade satt sig ned och druckit vatten.
Det är rätt kul! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar