PurePharma

lördag 1 december 2012

Världens svåraste övning?

Under ett tag nu har mina frivändingar inte riktigt gått så bra som jag velat. Medan ökningar har skett i nästan alla andra övningar så har jag i stort sett fått plocka av vikter i just mina frivändningar. Vet inte varför, men jag gissar själv att det är tekniken som spökar mest. Därför har jag idag suttit och kollat runt på youtube-klipp med Mike Burgener. För er som inte vet vem det är så är han något av en tyngdlyftningsguru inom crossfit-världen. Det han inte kan om nämnda kategori är antagligen rätt onödig fakta. Karln ser allt!


Har kollat igenom den här ett flertal gånger idag och kan utifrån filmerna hitta rätt stora problem med min egna förmåga. Axelrörlighet är en ganska viktig faktor som jag har mycket potential att utveckla känner jag nu. Så ska in och kika på mobilitywod.com  och se vad Kelly "Kstar" kan göra för mig.


Jag undrar vad den där Mike tar för en timmes lektion. Antagligen är det mer än vad som brukar dimpa in från kontot från CSN en gång i månaden så det är kanske något jag får kolla mer på i framtiden. Eller bra julklapp? Vad säger ni mor och far? :)

Hur som helst, nästa vecka ska nog tillägnas frivändningar till stor del. Mycket teknik och lite tunga lyft har jag planerat att få in. Får se om det ger någon effekt. Om inte så är det ju i alla fall rätt kul att kolla på filmer på tuben.


Move well and clean!
/A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar