PurePharma

söndag 23 december 2012

Ny dag, nya förutsättningar

Efter gårdagens debacel så var jag och min tävlingspartner Eric taggade till tänderna idag. Okej, det var mer stumma ben och trötta armar som gjorde sig påminda när vi stegade in mot gymmet för att vinna dagens tävling. Men det borde vara lika för alla, tänkte vi. Idag var vi fem stycken deltagare fördelat på tre lag. Har ni lika svårt att lösa den ekvationen som jag har? Petter hade tydligen inte alls något problem att lösa den, utan jag blev i stort sett beordrad att tävla i två lag. Först körde jag med Eric och sedan fick jag tävla än en gång med Niklas. Efter första omgången var jag fundersam om jag ens skulle överleva en omgång till. Men jag sitter ju här nu så det gick väl vägen.

Dagens tävling såg ut som följande:

- Varje deltagare i laget ska ro 500,400,300,200,100 meter.
- När den ena rott 500 meter, ror den andra 500, och sedan börjar deltagare nummer ett på 400 meter(tror ni hajar).
- Under tiden den ena ror ska den andra göra så många varv som möjligt av 10 air-squats och 5 ringarmhävningar.
- Ett varv ger en sekunds avdrag på roddtiden, två varv ger två sekunder, och så vidare...

Inte så svårt va? Men jobbigt! Vill aldrig mer se en roddmaskin i mitt liv just nu. Den åsikten har jag säkert glömt imorgon redan. Ska påminna mig själv om att läsa bloggen innan varje träningspass de kommande månaderna för att försäkra mig om att jag inte kommer sätta mina kropp på en sån där på ett tag.

Resultaten då.
- Petter och Peter 11.36
- Anton och Niklas 11.51
- Anton och Eric 11.59

Det man kan utläsa av det här är att jag vann både silver och brons idag och förtjänar således en hel del paleogodis. Nam nam!
Imorgon har Petter hittat på någon form av överraskning i träningsväg. Det enda vi vet i dagsläget är att vi ska klä oss varmt och att det kan förekomma en variant av burpees. Får se imorgon vad det innebär.

Move well and row!
/A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar