PurePharma

måndag 10 december 2012

Gröt, gröt, gröt(inte havregrynsgröt)

Ibland är det skönt med lite nya recept och infallsvinklar när det kommer till matbiten. Själv så kan jag väl vara rätt tråkig ibland och köra på med det som funkar. Men vips! Plötsligt kommer det en sån där dag när man bara känner "jag håller på att bli tokig och måste prova något nytt istället för att äta samma gamla rätter hela tiden". Igår fick jag ett litet sådant infall, och fokus låg på frukostar. Ägg och bacon i all ära, men hur kul är det att äta det 7 dagar i veckan liksom? Så jag surfade runt på diverse sidor jag brukar besöka för att hämta nya recept och idéer. Jag hamnade till slut på sockertjocken.se som jag besöker då och då för att ta del av mycket läsvärt och framför allt många spännande och nya recept. Det jag hittade igår som föll mig direkt i smaken var paleo-gröt. Det såg enkelt ut och verkade inte ta allt för långt tid att sno ihop så där på morgonkvisten medan man fortfarande gnussar gruset ur ögonen. Detta slängde jag ihop:


  • 2 ägg
  • 1-1,5 dl kokosmjölk
  • Lite mandelmjöl(par matskedar kanske?)
  • Kanel och kardemumma

Jag toppade med lite hemmagjord müsli som vi gjorde förra veckan, och voìla så hade jag en god frukost. Nästa gång tar jag kanske något ägg till och lite mer kokosmjölk för att bli lite mer mätt, men det var inga större problem att stå sig på det här fram till lunch. I originalreceptet så är det kokosmjöl istället för mandelmjöl men har man inget kokosmjöl får man ta det man har.

Move well and have fun!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar