PurePharma

söndag 2 december 2012

Äppelpaj(utan recept än så länge, men med bild)

Igår bakade jag och min flickvän paj. Äppelpaj för att vara mer exakt. Eller Carro bakade mest, jag skötte vaniljsåsen. Receptet som användes kan väl klassas som paleovnligt, och GOTT! Det var kokosfett, mandelmjöl, äpplen, kanel, och lite honung i pajen. Ska försöka återkomma med exakta mängder någon dag.
Jag fick äran att göra en vaniljsås till kakan. En uppgift som jag anser klarade rätt bra i alla fall(den var inte riktigt lika god som pajen). Men men. I den så kunde man återfinna en del grädde, 3 äggulor, lite honung och en skvätt vaniljsocker. Vi hade ingen vaniljstång så det fick bli vaniljsocker istället. Inte direkt paleo men vaniljsås utan vaniljsmak blir ju... Ja, typ sås. Ni hör ju själv hur roligt det låter liksom. Så i med lite vaniljsocker blev det och resultatet blev strålande.

Bortsett från vaniljsockret och grädden så var detta då en efterrätt som kan som stoppas in i "paleo" facket. Det var väldigt, väldigt gott och jag vet i detta nu att en varsin bit väntar på oss i kylskåpet, lagom till att solsidan rullar igång på burken och som fungera som en skön paus i det annars ganska hårda pluggande.



Move well and have fun!
/A



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar