PurePharma

torsdag 15 november 2012

Det här med träning

CeossFit har kommit in i mitt liv den senaste tiden som ni kanske märkt. Och jäklar vad det är beroendeframkallande! :)
Har aldrig tidigare varit med om att längta så mycket efter ett träningspass som nu. Vilodagar är det nästan så att det spritter i kroppen och jag blir sugen på att åtminstone få frivända nånting eller kasta nånting riktigt långt, eller nåt. Under passen är det givetvis jobbigt, men jag kan ändå komma på mig själv med att innerst inne njuta av spykänslan, eller mjölksyran som sprutar ut ur öronen.
Det roliga är att jag också under tiden lär mig nya färdigheter och förbättrar befintliga rörelser. I CrossFit kommer du att möta dina svagheter. Förr eller senare dyker de upp. Där och då har du ett val. Bekämpa svagheterna och göra de, till en av dina styrkor, eller helt enkelt skita i det och gå och göra nåt du är bättre på.
Jag skulle varmt rekommendera det första alternativet. För känslan när du sätter din första snatch eller kipping pullup, eller vad det nu må vara är så otroligt härlig att du sen kommer drömma lyckliga drömmar om det flera nätter i rad (eller är det bara jag?)

Att paleo och CrossFit går så bra ihop är ju inte heller så dumt. För första gången i mitt liv känner jag att jag kan ge allt i alla lägen och få otroligt bra svar av min kropp med en bra återhämtning. Hittills i höst har jag kunnat ligga på en, för mig, hög träningsbelastning och ändå må bättre än någonsin.

Det är härligt! :)

Move well and have fun!
/P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar