PurePharma

tisdag 9 oktober 2012

Mandelmjölk

Ända sedan jag och min flickvän Carro var i USA i somras så har vi saknat en liten grej som vi verkligen fattade tycke för i staterna, nämligen mandelmjölk. Mums! Den vi köpte kom från en affär som heter "Whole Foods" och som i stort sett är ett paradis för en paleolit. Där finns massor av ekologisk frukt och grönsaker, vildfångad fisk, bra kött från glada djur och nötter på lösvikt(för övrigt inte speciellt vanligt i amerika). Också hade de den här underbara mandelmjölken. Den var len, god och alldeles underbar.
Tyvärr finns inte den här goda mjölken i Sverige så vi fick helt enkelt göra vår egna mandelmjölk.

Vi gjorde enligt förslag nummer tre i videon ovan. Den blev lite blaskigare än vi tänkt oss, så vi använde kanske lite väl mycket vatten. Men gott var det i alla fall. Nästa gång blir det nog mer mandlar och mindre vatten. Förhoppningsvis kan det göra susen.

Move well and make some milk!
/A

2 kommentarer:

  1. Hej! Av en händelse kom jag in här när jag googlade paleo och mandelmjölk. och såg nu att du skrev att det inte finns i sverige, men det gör det =)) Jag köpte almond milk på ica bara i veckan. Tänkte bara informera dig om det för jag såg att det inte var så längesen du skrev inlägget =))

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset. Du får gärna berätta vilket märke det är :) Jag och min flickvän har egentligen också hittat mandelmjölk på ica, men vi blev vare sig nöjd med smak eller innehåll så den kommer vi nog inte köpa igen. Den hemmagjorda blev dock riktigt bra :)

    SvaraRadera