PurePharma

onsdag 17 oktober 2012

Gå på moln

Fick leverans av ett par nya arbetsskor häromdagen och har nu hunnit hårdtesta dem.
Det är New Balance barfotavariant Minimus. Har haft tanken att köpa in ett par till five fingers som arbetsskor och provade således att jobba i dem några dagar. Det gick också jättebra, förutom att det är liiite bökigt att få på och av dem när man snabbt måste byta om.
Alltså bestämde jag mig för att prova ett par barfotaskor utan separata tår och valet föll på new balance.
Det är jag inte missnöjd med alls. Tvärtom är jag riktigt nöjd även med dessa. De ger liknande "sväva på moln känsla" som mina five fingers, samtidigt som de är enklare att ta på sig. Kan även tänka mig att dessa också är riktigt bra att träna i då de ger samma sköna kontakt med marken.
Helt klart ett bra köp och vill man ha en barfotasko som inte sticker ut så mycket, så kan man definitivt satsa på denna variant.

Move well and have fun!
/P

2 kommentarer:

  1. Härligt Petter, ja visst är det en skön känsla! Jenny har köpt ett par Merrell som hon trivs riktigt bra med! Roligt när man blir nöjd!

    Magnus

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är verkligen jätteskönt! När man väl vant sig vid barfotakänslan är det svårt att dra på sig skor. :) Bävar inför vintern och en period med kängor... :)

      /Petter

      Radera