PurePharma

söndag 14 oktober 2012

Återuppståndelse

Min aktivitet här den sista tiden har väl, snällt sagt, varit rätt sporadisk. Nytt jobb och en hel del annat har blivit prioriterat och så kan ju livet vara ibland. :)

Såg att jag fått en del kommentarer på mitt inlägg om kokosolja och proteinpulver och tänkte klargöra lite här.

Kokosoljan är helt enkelt fantastisk. God smak, är vad jag kan bedöma av riktigt bra kvalitet och dessutom också billig. Jag beställde den från bodystore.com och där kostade den alltså 65 kr. Hur den kan vara så billig jämfört med de andra oljor som finns kan jag faktiskt inte redogöra för, men det är väl bara att hoppas att de själva inte inser det. :)
Helt klart värt att lägga en beställning i alla fall!

Nu har jag ju kört mitt lilla proteinexperiment ett tag också. Jag kände att jag återhämtade mig lite dåligt efter hårdare pass och tänkte att jag skulle prova med proteintillskott fast jag sågat det vid fotknölarna tidigare. :)
Vad jag har märkt nu är att proteinet ger mig det lilla extra som jag kände att jag saknade innan. Svårt att sätta fingret på exakt vad det är, men återhämtningen känns i alla fall mycket bättre. Holistics protein är ju inte direkt billigt om man jämför med vad som finns på resten av marknaden, men kollar man innehållsförteckningen på de olika varianterna så känns holistics som det enda alternativet.
Kritikerna kanske anser att det går lika bra att äta mat som att dra i sig pulver och, ja. Absolut. Problemet för min del var mer att jag äter så mycket att jag verkligen inte kan äta mer. Då är det svårt att ta en köttbit till. :)
Jag tror inte att alla på något sätt behöver proteintillskott, men just nu känner jag personligen att jag behöver det.
Den enda nackdelen med holistics protein är att smaken är rätt tam. Min sambo och jag diskuterade dock det där, för hon upplevde inte alls att den smakade så lite. Troligen är det för att jag har tagit proteinpulver tidigare och därmed har något att jämföra med smakmässigt. Hon som däremot inte druckit sockrade varianter är inte alls lika förstörd som jag är. Känns som att våra smaksinnen är satta ur spel av allt skräp vi blir "påtvingade."

Move well and have fun!
/P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar