PurePharma

torsdag 6 september 2012

Sötpotatismos

Kvällens meny bjuder sötpotatismos med älgstek och haricots verts.
Har aldrig gjort sötpotatismos förr, men har rätt höga förhoppningar på att det ska bli riktigt gott! :)
Sötpotatisarna kokas mjuka och mixas sedan ihop med smör, salt och peppar och möjligen rivs det ned lite parmesanost om jag känner mig på det humöret. :)
Älgsteken sköter sig så fint i ugnen under tiden. Gillar verkligen sådana måltider! :)
Får se om en stund om det smakar lika gott som det verkar. :)

Move well and have fun!
/P

2 kommentarer:

  1. Smakade det bra ?? Låter gott tycker jag.
    Är nybörjare på Paleo och suger åt mig alla slags tips ..
    =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Maria!
      Kul att du börjat med paleo och dessutom hittat hit! :)
      Både jag, min sambo och vår matgäst för kvällen tyckte att moset var en riktig hit! Det passade perfekt till det saltare köttet, så jag kan varmt rekommendera sötpotatismos på middagsbordet! :)

      Ha en bra dag!
      /Petter

      Radera