PurePharma

tisdag 25 september 2012

Paketöppning

Fick nyss hem ett trevligt litet paket med roligt innehåll.
Jag har tidigare under min paleoresa ställt mig lite negativ till proteinpulver och dylikt som intas på löpande band av alla som gjort en bicepscurl och kört en stund på crosstrainern. Dock känner jag själv att jag måste experimentera lite. Ställer mig fortfarande negativ till det skräppulver jag tidigare stoppat i mig. Det klarar sig nog min kropp helg utan.
Holistics protein som är på bilden verkar dock vara av riktigt bra kvalitet och utan massa skräptillsatser. Jag har börjat känna att jag återhämtar mig lite långsammare nu när jag tränar hårdare och ska därför prova med lite proteintillskott efter träning. Lovar att uppdatera er i den frågan framöver. :) Paleovärlden är ju lite kluven till det här med tillskott, men vassleprotein finns ändå med där någonstans i utkanten vid mjölkprodukter i övrigt, så jag tänker i alla fall prova. :)

I övrigt har det gått åt nån burk kokosolja här hemma och tyvärr kostar de ju ofta en del. Nu hittade jag dock burkar som var rätt billiga, men samtidigt verkar vara av riktigt bra kvalitet. Ska prova där också och hoppas att det blir bra! :)

Move well and have fun!
/P

6 kommentarer:

  1. Hej! Först av allt, tack för en fantastisk blogg. Tack till er båda. Jag är en kille på 18 år som har kört på en blandning av paleo/ LCHF sedan början av sommaren, och jag kan säga att jag trivs med det oerhört bra. Jag tränar mycket intensivt fem ggr/veckan på gym och på helger stenåldersträning på landet. Jag har också tidigare slängt i mig en del av dessa skräp-pulver under det senaste året för att återhämta mig bättre osv. Dock började jag med Holistics produkter i somras och kan meddela att de är betydligt bättre. I och med att de inte har en massa gifter i form av kemikalier i sig smakar de så klart inte lika bra, men det tycker jag kan vara värt att offra om det är bra innehåll. Annars har de lika bra, om inte bättre effekt som vilket annat pulver som helst. Så testa på du.
    Jag skulle vilja önska om att ni kanske då och då la upp lite recept eller liknande som kan inspirera. Det vore uppskattat. Annars som sagt, tack för allt ni gör på denna blogg och för världen.
    /En trogen läsare, Elias Elmström

    SvaraRadera
  2. Tack för de vänliga orden Elias! Jättebra tips att försöka få in mer recept i bloggen, det är faktiskt något som både jag och Petter funderat på. Sen får ni läsare jättegärna slänga iväg ett mail till någon av oss om ni har ett recept som ni gillar och skulle vilja dela med er av. Det skulle både vi och våra andra läsare säkerligen uppskatta :)

    Ha det bra! Och om du har något recept på lager så skicka det till movewell.anton@gmail.com

    SvaraRadera
  3. En recension på det här vill jag väldigt gärna läsa! Hoppas verkligen att det funkar bra, då kanske en fattig student kan tänka sig att köpa det också :)

    SvaraRadera
  4. Vart köpte ni den billiga kokosoljan ifrån? Är trött på att lägga 160:- per burk:/ Har ni instagram förresten? Hade varit kul att följa er mat där!:)

    SvaraRadera
  5. Ja kokosolja är inte alltid billigt och det går ju åt som "smör" ;) .. Var har ni köpt denna?? Jag brukar beställa på bodystore där de ofta är lite prisvänligare än i butik.
    =)

    SvaraRadera
  6. Hej!
    Hemskt ledsen för sent svar. Jag sitter här och skäms! :)
    Har skrivit ett litet inlägg som klargör era frågor, men svarar snabbt här också.
    Oljan är jättegod och dessutom kostar den alltså bara 65 kr/burk på bodystore.com.
    Helt klart värt att köpa! :)
    Har tyvärr inte instagram än Moa, men det kanske kommer. :)
    Tack för er fina feedback!
    /Petter

    SvaraRadera