PurePharma

fredag 21 september 2012

Förlåt mig fader för jag har syndat

Här har väl inte aktiviteten direkt flödat under ett par veckor nu. Men men, får väl bli ordning på det nu. Det som jag ska skriva nu är väl kanske inget man vill läsa på en paleo-blogg men here it goes. Jag och min flickvän inhandlade lite(läs mycket) choklad förra helgen. Vi tänkte liksom att det kan vara bra att ha hemma om man vill fuska någon gång så där. Fin tanke. Tyvärr funkade det inte lika bra i praktiken, utan vi har båda varit där och snyltat av den goda chokladen flera gånger under veckans gång.

Det har resulterat, i alla fall för mig, att jag fått en del finnar, sovit sämre, varit tröttare på dagarna, och jag har dessutom upplevt att mina muskler har varit mer ömma och återhämtat sig sämre under veckan. Var det bara ett sammanträffande? Knappast. Vi har väl nu förhoppningsvis lärt oss läxan. Okej, ingen av oss kommer sluta helt med att äta choklad. Men kanske bättre att äta det någon enstaka gång när man verkligen vill ha det och inte konstant under fem dagar i sträck. Lesson learned. Choklad är gott, men för mycket av det goda är aldrig bra.

Move well and stay away from the chocolate!
/A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar