PurePharma

måndag 13 augusti 2012

Sån där semester

Sommartid har väl inte inneburit bloggtid för varken mig eller Anton. Det tolkar jag mest som ett rätt gott tecken av att vi båda tagit vara på sommarens alla härligheter.
Jag fick under förra veckan avnjuta en sån där vecka med semester som resten av landet verkar ha haft också.
Jag har svårt att tänka mig hur jag skulle beskriva den veckan om inte med ordet "Paleo".
Den innehöll givetvis bra mat där vi (jag och min sambo) fokuserade på att handla av en gårdsbutik uppe i Hälsingland, tung styrketräning, avkoppling, bärplockning (11 liter blåbär som nu upptar större delen av frysutrymmet), provat nya saker (cykla dressin bland annat), lek! (en amerikansk fotboll is all you need..), sol, lunch på en sten i skogen, grillning och många härliga människor.

Vi såg också till att avskärma oss från världen genom att strunta i allt vad mobiltelefoner heter och bara vara. Tyvärr blev det bara en sådan heldag, men den var otroligt härlig.
Bjuder på lite bilder nedan som får sammanfatta veckan.

Five fingers på tork efter löprunda med tillhörande simtur efteråt. :)


Five fingers på dressintur.


En perfekt start på dagen - nyplockade bär från skogen utanför stugan samt från egen odling. Mums!


Glad gris från Bjuråker på grillen. Helt klart det godaste fläskkött jag ätit! Gjorde en torr rub med salt, peppar och kanel (jo, kanel!) och det var riktigt gott! Prova!


En härlig brasa på kvällskvisten, när mörkret och kylan började smyga sig på.

Move well and have fun!
/P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar