PurePharma

tisdag 14 augusti 2012

Lättlurade konsumenter

Var nyss till min lokala butik och skulle köpa en burk kokosmjölk. Tyvärr för min del, men glädjande för befolkningens del var hela hyllan utplockad. Det enda som fanns kvar var kokosmjölk light. Roade mig med att kolla innehållsförteckningen på den burken och kunde inte annat än att skratta gott. De skyltade glatt med att den bara innehöll 6% fett. I innehållsförteckningen kunde man sedan som första ingrediens läsa, ja just det, vatten. Sen kom hela 14% kokos och efter det lite e-medelssoppa.
Burken tog de härliga 19 kronor för. Det är dyrt kranvatten det. :) Samtidigt som man går miste om så mycket underbart kokos. Nej, bojkotta light, även om det innebär att jag, som idag, blir utan det jag skulle ha. :)

Move well and have fun!
/P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar