PurePharma

torsdag 16 augusti 2012

Kaffe

Kaffe är väl lite av en gråzon. Jag skulle inte sträcka mig till att säga att kaffe är paleo. Därför har jag helt enkelt valt att dra ned på antalet koppar/dag. Idag dricker jag 1-2 koppar/dag och klarar helt enkelt inte av att dricka fler heller.
Tidigare drack jag kaffe för att hålla mig pigg och alert. Det behöver jag inte längre göra. Jag är ju pigg och alert ändå! :)
Däremot dricker jag kaffe för den goda smakens skull.
Och alldeles nyligen fick jag tag i något som gör kaffet så otroligt mycket godare. Ett porslinsfilter! Bryggningen blir alltså lite mer manuell än i en bryggare och flera gånger godare. Att också se till att köpa kaffebönor där producenten får ordentligt betalt gör kaffet ännu godare.
Har du tillgång till en kaffekvarn och ett porslinsfilter och fortfarande dricker kaffe så tycker jag att du ska ge denna metod ett försök. Tror inte att du blir besviken! :)

Move well and have fun!
/P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar