PurePharma

torsdag 16 augusti 2012

Are u talkin to me?

Ibland är det rätt roligt att vara lite dryg. Haha jodå, du vet vad jag pratar om. Ofta får man frågan; "men vad äter du egentligen då?". När jag då känner mig lite busig brukar jag svara; "riktig mat". Det konstiga är att folk då ser bilder framför sig föreställande potatis, pölsa, mamma scans köttbullar, fiskpinnar, potatismos och pasta. Typ. Det här brukar då alltid mynna ut i en diskussion. Ibland en ganska livlig sådan. Gemensamt för alla personer som försöker få fram att den kost jag äter inte är bra, är att de till slut aldrig har något bra motargument på det jag berättar för dem. Det brukar leda till en hel del frustration för min motpart. Och en rejäl dos glädje för mig. Men kanske får det i alla fall vissa att öppna ögonen och tänka efter lite mer i kostfrågan innan de säger massa tokiga saker.


Move well and have fun!
/A

2 kommentarer:

  1. Helt klart liknande erfarenheter – många har svårt för när man sticker ut från mängden och säger saker som att Paleo är det bästa för kroppen! Att man dessutom blir frisk och stark av Paleomaten har många svårt att förstå eller tro på.

    Bra. Skriv och sprid!

    http://undervarttak.blogspot.se/2012/02/vad-ater-du-da.html

    /Magnus

    SvaraRadera
  2. Ja det verkar vara väldigt svårt för många att acceptera att det finns en lätt lösning på alla dessa stora problem gällande kost och hälsa i vår värld. Men det är bara för oss som fattat att fortsätta sprida budskapet :)
    /Anton

    SvaraRadera