PurePharma

torsdag 19 juli 2012

Raw training

Precis på samma sätt som det finns raw food skulle jag vilja påstå att det också finna raw training. Alltså träning som är helt oförädlad och så nära det naturliga det kan vara. Somliga kanske kallar det funktionell träning, men att träna funktionellt har blivit så pass brett att ingen riktigt vet vad det står för.
Det jag försöker ägna mig åt är att träna så nära mitt ursprung som det bara går. Antingen som MovNat ute i det fria, eller genom tunga lyft och annat roligt i någon form av crossfit-inspirerad träning.

Nu när jag och Anton byggde upp vårt lilla utegym så märkte jag hur fantastiskt mycket glädje det ligger i så pass primitiva övningar som att välta traktordäck och dra till med slägga. Nu menar jag inte att traktordäck har funnits sedan stenåldern, men att välta, släpa och bära saker har vi ju onekligen ägnat oss åt ett tag.
Om du inte har provat så råder jag dig till att göra det. Kanske har du också en snäll däckfirma i din stad som ger bort ett gammalt däck. Eller så har du en bra sten att välta runt eller nåt annat kul.
Låt din träning bli raw och undvik alla konstlade rörelser och maskiner. Det kommer att bli så mycket roligare!

Move well and have fun!
/P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar