PurePharma

torsdag 19 juli 2012

N=1

That's right. Mitt liv är ett experiment. Ett experiment med en enda deltagare. Min forskningsrapport är denna blogg där jag delar med mig av mina upplevelser.
Att ändra min livssyn till ovanstående har verkligen hjälpt mig till ett roligare liv. Om man ser på något som ett experiment krävs det nämligen att man också provar en hel del nya saker. Det är precis vad jag roat mig med i ungefär ett år nu.
Det jag experimenterar med är ju inte direkt frätande vätskor, utan det är ju snarare såna saker jag försöker undvika. Det jag nu försöker få in i mitt liv är istället bra ekologisk mat, roliga upplevelser, nya saker och rolig träning. Visst kanske det betyder att jag utsätter mig för fara ibland, men det är ändå bättre att jag utsätter mig för faror som utvecklar mig som människa istället för sådana som avvecklar mig som människa. Att slentrianmässigt äta skräpmat och ägna sig åt inaktivitetsexperiment innebär ju att jag bara mår sämre och sämre. Att prova nya saker, har jag också märkt, är sällan så hemska som man trodde från början.
Bli en mer öppen människa och våga prova nya saker. Kom ihåg att "dumhet är att prova samma sak gång på gång och förvänta sig olika resultat."

Våga experimentera. Inte med kemikalier, utan istället ett liv utan kemikalier.

Move well and have fun!
/P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar