PurePharma

tisdag 31 juli 2012

Cindy, MovNat och lite mer djävulskap

Helgen gick i träningens tecken och som jag rapporterade om i lördags så var Cindy på schemat tillsammans med lite MovNat. Söndagens bravader bestod av ett grispass utan dess like i hög värme. Denna kombo innebar att träningsvärken igår var helt bortom denna värld. Visste inte om jag skulle skratta eller gråta, sitta eller ligga. Allt jag gjorde blev liksom fel. Vaknade upp ständigt under söndagsnatten av att jag vände mig i sängen och magmusklerna protesterade hejvilt.
Jag kan väl inte påstå att det är skönt att ha så ont, men någon liten självplågare i mig njuter ju ändå lite av det. :) Träningsvärk är ju ändå en självtillfogad smärta och som dessutom kommer av att man gjort något bra, så det är ju lite kul ändå. :)

Cindy var en apjobbig WOD, men ändå riktigt kul. Det var liksom bara att köra på. Mina pullups som jag var lite orolig för på förhand gick faktiskt bättre än väntat. Börjar bli hyfsad på kipping pullups nu vilket underlättar när man ska göra många. :)
Efteråt hade jag bestämt mig för att frälsa mina vänner in i MovNatsekten och det gick faktiskt rätt bra. Vi byggde upp en liten bana med hopp, landningar, krypa på bom m.m. och det var skitkul. Har du aldrig provat att hoppa långt och högt och dessutom landa på en smal landning för att fortsätta krypa vidare så kan jag varmt rekommendera det. Utmanande och roligt helt enkelt! :) Hade dock aldrig vågat prova utan ett par fivefingers på fötterna (om jag inte var barfota då...) eftersom ett par uppbyggda skor ganska säkert hade lett mig mot asfalten nedanför... :)

Nä, nu ska jag äta ägg och begrunda min träningsvärk lite. Undrar om det går över om man tycker lite synd om sig själv... ;)

Move well and have fun!
/P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar