PurePharma

tisdag 19 juni 2012

Styrka och paleo

Den invändning jag tror att jag fått mest när jag berättat om min kost är att "det ju inte kan gå att träna och äta sådär."
"Man behöver ju gröt och pasta när man tränar." Eller?

CrossFit och paleo går ju rätt mycket hand i hand. CrossFit-utövarna har förstått att paleo är bästa sättet att maximera prestation och påskynda återhämtning. Jag kan bara instämma och känner ju själv att jag kan träna hårdare än jag någonsin gjort tidigare. På bilden ser vi snittresultaten från årets CrossFit Open. Jag kan ju inte garantera att alla på topp 10 äter paleo, men jag skulle bli väldigt förvånad om inte en majoritet av dem gjorde det.
Jag tycker att vi kan låta de imponerande siffrorna tala för sig själv. Jag påstår inte att jag är i närheten av dessa siffror än, men jag har någonting att satsa på i alla fall! ;)

Move well and have fun!
/P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar