PurePharma

måndag 25 juni 2012

Fight gone bad

Körde som jag tidigare meddelat passet "Fight gone bad" i torsdags.
Så här några dagar efteråt kan jag väl börja se tillbaka på det utan att få andnöd och kräk i munnen. Innan körde jag mer på att försöka förtränga så mycket som möjligt av det.

Fight gone bad är ett crossfit-pass som man enkelt ska kunna använda för att mäta sina framsteg. Det är till för att efterlikna en MMA-fight och kräver därför en hel del av hela kroppen.
Passet består av följande:

1 min Wall-ball
1 min Sumo deadlift highpull
1 min Box-jumps
1 min Pushpress
1 min Rodd

1 min Vila

Sedan 2 varv till enligt ovan.
Man räknar repetitionerna i de fyra första övningarna och antalet kalorier man förbränner i rodden (ja, trots att jag hatar kaloriräkning...) och lägger ihop dessa till en slutsumma.

Min rent subjektiva upplevelse var att jag tillbringade 17 minuter i helvetet. Mjölksyran sprutade, andningen strejkade och hjärnan skrek "SLUTA, SLUTA, SLUTA!"
När jag var klar blev jag liggandes i en pöl på golvet och tänkte "Aldrig mer!"
Det var helt klart bland det jobbigaste jag utsatt mig för i mitt liv.

Så fort jag fått i mig lite vätska och återfått förmågan att syresätta kroppen började jag dock så sakteliga börja se det roliga med det hela.
Nu längtar jag redan till nästa gång när jag får chansen att pressa mig ännu hårdare för att förbättra resultatet. Förhoppningsvis har jag då glömt exakt hur jobbigt skiten var att göra... :)

Move well and have fun!
/P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar