PurePharma

onsdag 23 maj 2012

Vardagslunken

Både jag och Petter spottar ofta ur oss massa fördelar som vi upplevt sen början på vår paleoresa. Jag går ofta runt och funderar på vilken grej jag skulle lista som mest positiv. Är det bättre sömn? Att jag kan träna hårdare och lyfta tyngre vikter? Jag skulle nog helt enkelt vilja sammanfatta det som så att det jag upplever mest positivt ,sen bytet till paleo, är att jag klarar av det enkla vardagslivet mycket bättre. Okej, det är ju i och för sig en kombination av saker som lett till just detta. Men bara en sådan sak som att jag liksom inte behöver bli förbannad av någon liten skitgrej som går snett, eller att jag inte konstant måste gå runt och äta varannan timme för att skona alla i min omgivning från de blodsockerfall jag kunde få förut. Sådana smågrejer kanske inte låter mycket för världen, men tack vare paleo så orkar jag ha ett positivt synsätt mycket oftare än vad jag kunde förut, och smågrejer som egentligen inte är något att ens bry sig om, har blivit just saker som jag inte orkar bry mig om. Tack vare det kan jag vara glad oftare än förut, och även vinna tid och energi som jag kan lägga på roligare saker :)

Med det sagt så ska jag inte säga att: "ät paleo så slipper du bli arg och förbannad". Givetvis kan man bli det fortfarande. Men då kanske det är på något som i alla falla är lite mer värt att bli arg på, medan såna där smågrejer bara passerar dig förbi. Nu ska jag iväg och spela brännboll. I helgen är det nämligen brännbollsyra här i Umeå, och vi sjukgymnaststudenter ska givetvis bevisa våra kunskaper i denna ädla sport(läs, vi kommer åka ut direkt, men roligt kommer vi ha). Det där inlägget jag skrev om lek någon gång i höstas gäller alltså inte nu, för nu är det blodigt allvar ;)

Move well and enjoy life!
/A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar