PurePharma

lördag 12 maj 2012

Spring för livet

Gårdagens sprintpass blev det första "barfota."

Visst har jag sprungit allt vad jag kan tidigare, men jag kan inte dra mig till minnes att jag gjort detta utan skor någon gång.
Känslan var både helt ny och helt underbar. Jag kände mig lätt och snabb. Det kändes som att jag skulle snubbla stundtals för att det gick så mycket fortare än vad jag var van, men det kompenserades bra av att jag samtidigt var helt "jordad."

Svårt att beskriva det här utan att flumma iväg, men det var faktiskt som att springa i full fart för första gången.
Som även Anton skrivit om tidigare så har "Sprint once in a while-passen" blivit även min favorit och efter gårdagens pass så befästes den positionen ytterligare.

Så se till att springa för livet ibland - ditt fight or flight system kommer att tacka dig! :)

Move well and have fun!
/P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar