PurePharma

lördag 19 maj 2012

Dagens bästa mål

Det bästa med att ha bytt synsätt på det här med kost är att frukosten helt plötsligt blivit en måltid att räkna med.
Istället för att valet som tidigare handlat om vilket bröd, eller vilka flingor man ska köpa så handlar det nu om vilken smakrik rätt man ska tillreda.

Från början körde jag ganska hårt på ägg och bacon, eftersom det kändes enkelt och gott. Nu för tiden varierar jag mig rätt mycket och försöker hitta snabba, goda rätter. Ägg är ofta ett stående inslag, men det är ju också för att det är helt fantastiskt gott i alla dess former.

En ny favoritfrukost för min del är en blandning som kanske inte låter så smakrik, men som verkligen är det. Kokt ägg, avokado och banan. Skär valfri mängd i bitar och blanda ihop. Äggen får gärna vara lite smått löskokta för min del.
Perfekt uppladdning inför en bra dag som denna! :)

Move well and have fun!
/P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar