PurePharma

måndag 19 mars 2012

MovNat

Erwan Le Corre är en mycket klok man och jag hämtar mycket inspiration från honom.
Nu har hans fjärde inlägg i serien om MovNats principer kommit. Av någon anledning går det inte att länka vidare, men skriver in länken här nedan i alla fall.
http://movnat.com/the-4th-movnat-principle-practical/

Han sammanfattar på ett bra sätt hur dagens träningsfilosofi lätt blir väldigt fel. Klart läsvärt!

I Stockholm idag kan man väl säga att våren haft ett litet bakslag. Mitt träningspass blev lite snöigare än jag hade trott, om man säger så... Fick samla motivation innan jag gav mig ut, men väl ute blev det faktiskt ett av de roligaste passen på länge. Utforskade en ny del av skogen och hittade mängder med nya roliga grejer att göra.
Jag har gått från att springa runt och leta "jobbiga träningsövningar" i skogen till att bara använda mig av det skogen erbjuder. Jag bryr mig inte längre om att det ska vara jobbigt, eller hur många repetitioner jag ska göra. Saken är liksom den att vad jag än har gjort så har det blivit jobbigt i slutändan ändå. Så nu låter jag instinkter styra mer vad jag ska göra.
Idag blev det väldigt mycket balanserande och "klättring", vilket försvårades lite av att trädstammar och klippor var glashala av snön, på sina ställen. :) Kul var det i alla fall!

Nu ska jag sno ihop en snabb makrillsallad till lunch!

Move well and have fun!
/P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar