PurePharma

söndag 12 februari 2012

Mer nyckelhål

Med tanke på det inlägg jag publicerade igår så tänkte jag följa upp med en liten filmsnutt från TV4:s nyhetsmorgon. Programmet spelades in någon gång under förra veckan, och handlar om just nyckehålsmärkningen. Två personer, med vitt skilda åsikter, debatterar emot varandra. Den ena förespråkar nyckelhålsmärkningen och arbetar givetvis för Livsmedelsverket(med någon fin och krånglig arbetstitel). Den andra är Andreas Eenfeldt, alias Kostdoktorn, som försöker förklara för den tröga människan från Livsmedelsverket att mättat fett inte är farligt. Ni kan hitta hans blogg på Kostdoktorn .
Här är i alla fall videon från nyhetsmorgon. Även om inte allt för mycket blir sagt under de cirka sex minuterna, så är det i alla fall riktigt roligt att se frustrationen i personen från Livsmedelsverket som bubblar upp när Kostdoktorn lägger upp sina argument.


Jag försökte bädda in filmen så att man skulle kunna se den direkt här på bloggen. Men mina tekniska kunskaper ställer till lite problem för mig. Ni får helt enkelt nöja er med en länk till TV4 Play. Hoppas den funkar i alla fall. Nyckelhålsmärkning i nyhetsmorgon.


Move well and enjoy the sun!
/A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar