PurePharma

onsdag 15 februari 2012

Kort reflektion

Tycker att det är lite roligt med folk som debatterar för spannmålssidan och hänvisar till att "vi ska äta som vi alltid har gjort. Varför krångla till det?"
Då kanske man inte riktigt har satt sig in i det man egentligen står och försvarar... :)
Om man sedan tycker att det är enklare att steka falukorv och fiskpinnar än att steka riktigt kött och riktig fisk så får man väl tycka det då. Jag är inte riktigt beredd att hålla med om man säger så.

Såg även en artikel med rubriken "Alla barn ska ha rätt till bullar." Självklart ska man väl som barn kunna äta en bulle. Där håller jag väl med. Men att bygga ett helt argument på att anknyta till folks barndomsminnen tycker jag är lite dåligt. På något sätt verkar vissa tro att man gör sina barn en tjänst om man låter dem äta socker och skräp flera gånger i veckan. Hade jag haft barn så hade jag nog hellre gett dem mat som de mår bra av och som ger dem ork att leka, utvecklas och lära sig saker varje dag. Men det kanske bara är jag.
Visst har alla barn rätt till bullar, men jag tycker inte att det ska vara så pass attdet resulterar i att "alla barn har stor risk för diabetes och övervikt." Det är bara att inse att den vägen vi har gått med lightprodukter och spannmål har lett oss dit.
Det är dags att tänka om och kanske faktiskt börja äta det vi faktiskt är gjorda för att äta.

Move well and have fun!
/P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar