PurePharma

torsdag 2 februari 2012

Keep it simple

Vissa av de recept vi delar med oss utav kan vara hyffsat tidskrävande(ibland). Som student och hockeyspelare så har jag inte så mycket tid till att stå och laga mat. Därför försöker jag laga mycket mat varje gång jag lagar mat så att jag kan fylla på kyl och frys med matlådor.

Dagens matlagande tog inte speciellt lång tid, men resulterade ändå i en middag och fem matlådor. Det jag lagade var kycklingwok. Du behöver följande för att tillaga denna enkla rätt:
Kycklingfilé
Grönsaker, jag använde färdighackade, frysta grönsaker. Inte optimalt, men det fungerar perfekt när man har lite tid.
Paprikakrydda
Svartpeppar
Chilikrydda
Lite tabasco
Curry
Kokosmjölk
Olivolja

Det hela är ganska enkelt. Hacka upp kycklingen i lagomt stora bitar och stek i en stekpanna, med förslagsvis olivolja. Krydda kycklingen ordentligt.

Stek grönsakerna i en stor wokpanna. Krydda även grönsakerna. Häll sedan i kokosmjölk med grönsakerna. Jag använde två burkar för sex portioner.
När kycklingen är klar är det bara att blanda i den i wokpannan och din måltid är klar för servering.


Move well and keep things simple!
/A

2 kommentarer:

  1. Såg RIKTIGT gott ut

    SvaraRadera
  2. Kan bara hålla med :), storkok är perfekt! Detta måste prövas :)

    SvaraRadera