PurePharma

lördag 18 februari 2012

Förvandling

Stod häromdagen och insåg ironin i att jag stod och stekte brysselkål. Jag som för några år sedan knappt åt en grönsak utöver gurka och tomat. Att äta sallad som mat fanns inte på världskartan. Det blev man ju inte mätt på, liksom.

Det har som sagt hänt en del sen dess. Nu njuter jag av goda grönsaker och sallad på daglig basis och kan inte tänka mig att återgå till min tidigare livsstil. Mat som inte har processats och raffinerats till förbannelse smakar ju faktiskt. Det inte bara smakar, det smakar också gott! Att laga mat har blivit ett roligt inslag varje dag. Mycket för att jag vet hur gott det kommer att bli och även för att man får använda så mycket härliga, fräscha råvaror. Att jag sen också mår väldigt bra av maten är så fantastiskt härligt!

Att äta bra mat är långt ifrån en uppoffring. Det är helt enkelt en njutning varje dag och det är precis vad som behövs för att jag ska må bra!

Move well and have fun!
/P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar