PurePharma

onsdag 8 februari 2012

Filmtime

Jag har länge varit fascinerad av den mänskliga hjärnan och dess komplexitet. Därför blir jag väldigt glad varje gång jag hittar någon som på ett enkelt sätt förklarar olika neurologiska funktioner och dessutom knyter an till en stor dos med logik.

Denna film med Stuart Brown tar upp vikten av att leka, som också är en väldigt viktig del av paleovärlden. Det är ju faktiskt ett av "budorden" i Mark Sissons The Primal Blueprint.
Kolla in denna film så förstår du kanske också varför det är så viktigt. :)



Move well and have fun!
/P

6 kommentarer:

  1. Tjena!
    En fråga, makrill i tomatsås, innehåller den socker? köpte en med innehållet vatten, tomatpure & salt, men hur vet man vad tomatpuren innehåller? Vilket märke brukar ni köpa?

    SvaraRadera
  2. Det ska inte vara något socker i tomatpuré. Jag har aldrig sett någon tomatpuré som innehåller något annat än tomat, så jag tror inte att det är så mycket att oroa sig för faktiskt. :)
    Makrill är ju fantastiskt gott och tillsammans med lite avokado är det min favorit snabblunch. :)
    /Petter

    SvaraRadera
  3. Skit vad dåligt jag mår ikväll,så jäkla sötsugen, vill bara vräka i mig godis, chips läsk!! Mår även allmänt dåligt, seg i huvet, trött, det är väl en övergångsfas nu. Ska sova istället så det blir en ny dag imorgon, åka till skidbacken med snowborden! Även gjort "mandelbröd" ikväll, så gjort fina räkmackor att ha med mig imorgon :), dom blev rätt goda :)

    Trevlig Helg!

    SvaraRadera
  4. Ja det suget kan man ju faktiskt känna någon gång. Alternativen är väl att verkligen ge efter för sitt sug och äta en massa skräp. Alternativt välja något lite bättre alternativ som mörk choklad, nötter, frukt. Sen det sista alternativet är väl helt enkelt, eller inte så enkelt kanske, att strunta i sötsuget helt och inte göra något åt det.

    Mandelbröd lät intressant! Vill du dela med dig av receptet?
    Ha en trevlig helg du också :)

    SvaraRadera
  5. Tjena!
    Hittade receptet på en annan blogg som också äter paleo,
    http://undervarttak.blogspot.com/search/label/Recept
    hetl klart godkänt bröd samt att det tgo kort tid att göra.

    Jag klarde kvällen igår utan något godis m.m
    Idag känns det bättre, hällt upp ett glas rödvin som belöning för att jag kört paleo i 10 dagar nu, samt minus 3,3 kg på vågen :). 20 dagar kvar med "strikt" paleo sen ska jag utvärdera och anpassa maten så det känns bra för mig och min livsstil. Vad jag känner nu är att jag klarar mig utan dom förbannade mackorna samt pasta!

    SvaraRadera
  6. Såg riktigt gott ut!
    Jag ska ta och dela med mig av nåt brödrecept jag också framöver. Har ju faktiskt sådan tur att jag har en sambo som är utbildad bagare och gillar att experimentera med lite olika paleobakverk. :)

    Grattis! Det får man väl kalla en rätt bra start! :)Kör hårt kommande 20 dagar också!
    /Petter

    SvaraRadera