PurePharma

lördag 25 februari 2012

Dagens Recept

Mitt i allt tentaplugg blev jag sugen på revbensspjäll. Passande nog låg det nästan två kilo av den vara i kylen. Bra tajming va? Nu är inte jag någon expert på att tillaga revbensspjäll men jag gjorde det ganska enkelt för mig. Egentligen så ska man väl hålla på och förkoka köttet och sådär, men vilken student har tid med det? Det här behöver du för en trevlig köttmåltid som serveras med en god sallad.

Revbensspjäll. Jag räknade på ungefär 400-500 gram per person(rätt mycket ben om man säger så)
Honung
Paprikakrydda
Chilikrydda
Salt
Peppar
Olivolja

Lägg kött, kryddor, olja och honung i en plastpåse och blanda runt. Låt ligga i någon timme innan du kör in det i ugnen på cirka 175 grader i 45 min.

Sallad:
Ruccola
Tomater
Gurka
Honungsmelon
Äpplen

Hacka allt och blanda. Avsluta med en skvätt olivolja och servera med ett glas rött vin kanske. En god middag där man får känna sig som en riktig stenåldersman där man sitter och äter med händerna och köttsaften rinner över hela munnen och händerna.

Move well and est real food!
/A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar