PurePharma

måndag 9 januari 2012

Hej hallå dagboken

Har väl haft ett lite väl långt uppehåll från bloggen nu. Flytt, jul- och nyårsfirande, hockey och en hel del plugg har istället fyllt upp mina dagar. Men för att visa att jag lever tänkte jag i alla fall posta ett kortare inlägg.


Som Petter skrev i ett tidigare inlägg så fanns det verkligen en baksida med julens syndande. Mycket skräp intogs under några dagar där vilket resulterade i en mindre väl fungerande matsmältningsapparat och en uppsvälldhet utan dess like. På nyårsdagen innan jag skulle tillbaka till Umeå så tog jag en snabb titt på mig själv i spegeln och det man såg då var väl inte jätteroligt att se. Såg ju ut som någon blåst upp en likt en ballong. Tack och lov släppte det efter bara någon dag. Det roliga var att när jag kom tillbaka till Umeå så hade jag riktiga cravings(ursäkta amerikanskan) efter riktig paleolitisk kost. Min kropp riktigt skrek efter kött, grönsaker och fett. Kändes lite som att det var min kropps sätt att berätta för mig att det jag åt under min julledighet inte är bra för mig. Nu åt jag visserligen bra mat under hela julen, men jag fyllde väl även mina 20% för några månader framåt med godis, fika och diverse annat. Nu är jag tillbaka i gamla goda vanor igen och var det något jag verkligen upplevde under min ledighet så var det att mitt sömnbehov ökade fruktansvärt mycket och på morgnarna när man vaknade kändes det nästan som man var bakfull. Inte kul.


Move well and eat paleo!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar