PurePharma

måndag 2 januari 2012

Åter till vardagen

Efter en nästintill datorfri julledighet är det nu dags att återgå till bloggandet. Det har varit fantastiskt skönt att ägna all tid åt att träffa härliga människor och göra roliga saker och inte sitta framför en dator.

För att sammanfatta julen så hade ju både jag och Anton förhoppningar om att det inte skulle vara några större problem med julmaten. Själva julbordet och maten i övrigt har också fungerat hur bra som helst, däremot känns det som att fikakvoten överstigit mina 20% just den här veckan. :)
Missförstå mig rätt nu. Det är såklart jättetrevligt att bli bjuden på fika hos folk, men jag har samtidigt svårt att se varför man inte skulle kunna klara sig på bara en kopp kaffe. Sverige måste ju vara småkakornas land. Problemet är väl inte direkt stort om man hälsar på någon då och då, men när man åker runt och hälsar på folk mest hela dagarna och fikandet övergår i ett heltidsjobb. Det är då det börjar bli lite sockerstint. :) För min del gör det inte så mycket. Jag har som sagt en syn på min livsstil som gör att den ska passa in i de situationer som dyker upp i mitt liv. Om jag äter en bulle när jag blir bjuden så har jag inte ångest för det. Jag vet ju att det är mina vanor som styr hur jag mår och mina vanor har jag rätt bra kontroll över just nu. Efter en veckas utbrytande från vanorna längtar jag faktiskt efter härlig stenålderskost.
Facit efter en veckas något överdrivet "fuskande" har varit bl.a. uppsvälldhet, finnar och trötthet och det är inget jag vill återgå till. :)

Som en liten klapp på axeln så har jag i alla fall tränat riktigt bra under hela ledigheten och det tänkte jag fortsätta med. :) Idag spöregnar det i Stockholm så det får nog bli ett kettlebellpass inne i värmen.

Move well and have fun!
/P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar