PurePharma

måndag 5 december 2011

Stenålderspromenad

Dagens träning blev en stenålderspromenad (uttrycket stulet av Jonas Colting) i det underbara vädret.
Stenålderspromenaden är väl i stort sett samma sak som min MovNat-inspirerade träning, dock med den skillnaden att jag då brukar jogga runt. För min del blev stenålderspromenaden en lekfull promenad i kuperad skogsterräng. Jag försökte utmana mig själv genom att se så knäpp ut som möjligt, på ett ungefär. Fick en hel del blickar, så jag tror nog att jag lyckades. :)
Att promenera där det inte finns några upptrampade stigar ställer helt andra krav på våra sinnen och motoriken. Att också blanda in klättring, hopp, kast, balansering, bärande, krypande, rullande och annat roligt gör träningspasset till en helhetsupplevelse för kroppen.

Även detta var ungefär som att bli barn på nytt. Jag lekte och hade roligt. Inte-nudda-mark är en rätt underskattad träningsform faktiskt.
Hittade även något som skulle kunna varit byggt som en balansbana mitt i skogen, men som egentligen bara var en radda med nedhuggna träd. Det var en härlig utmaning.
Att solen sken under hela timme jag var ute gör inte saken sämre direkt.
Fram med fler träningspass som man aldrig vill ska ta slut! :)

Move well and have fun!
/P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar