PurePharma

måndag 5 december 2011

Provar något nytt

Ikväll står något helt nytt på menyn i hushållet, nämligen fisktacos. Den håller på att förberedas i detta nu och det luktar ju i alla fall gott. Det var faktiskt Viktor, min hyresvärd och sambo, som kläckte idén förra veckan. Min första tanke var väl att det inte lät som världens godaste måltid, men efter en stunds tänkande så kom jag på att man måste ju våga för att vinna. Jag är faktiskt lite livrädd i detta nu att det ska smaka skit och att jag ska vara tvungen att hålla masken hela middagen för att inte såra Viktors känslor. Fast egentligen, fisk är ju gott, sallad är gott, tacosås är gott, och guacamole kan vara världens godaste sås. Kanske kan den kombinationen ändå gå hem... Om inte så har vi hela kylen full av matlådor som kan rädda vår måndagkväll.


Nu är det nog inte långt kvar tills det är dags att slå sig ner vid matbordet. Känslan inom mig kan väl beskrivas som någon form av skräckblandad förtjusning. Frågorna som snurrar innanför mitt huvud är många. "Kommer jag överleva?", "kan jag vara en så pass bra skådespelare att jag kan få Viktor att tro att det smakar gott?", "är fisk en vettig ingrediens i tacos?". Ja, jag tror ni förstår mina tankar. Men kanske blir det en storartad succé istället. Kanske jag aldrig någon gång i fortsättningen kommer äta köttfärs i tacos. Svaren får helt enkelt vänta tills efter maten. Om jag överlever...

Move well and try new things!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar