PurePharma

torsdag 1 december 2011

Paleotorsdag

De senaste veckorna har min träning framför allt bestått av MovNat-inspirerad sådan. Jag har blivit helt såld på det, som de mest hängivna läsarna kanske förstått.
Idag blåste det dock så mycket under min morgonpromenad att jag inte kände för att ge mig ut igen.
Dammade därför av min kettlebell och körde ett sjukt högintensivt pass. Riktigt härligt det med.

Rundade av det med en fantastisk kycklingsallad till lunch. Sallad är den kanske mest frekvent återkommande rätten av alla i vårt hem. Mest för att det är riktigt gott, enkelt att variera och lätt att göra. En sallad indränkt i en god oliv- eller valnötsolja är svårslaget. Inte blir det sämre om man får ha en smaskig köttbit till heller. Många tror att det inte går att bli mätt av sallad. Speciellt killar i åldrarna 15-25 tror jag, rent ovetenskapligt. :)
Tricket är ju bara att ha tillräckligt mycket kött och fett. Då kan jag lova att det inte är några större problem att bli mätt. Mycket olja, avokado, ost och andra härliga komponenter förgyller vilken tallrik som helst.
Och känslan när man tittar ned på en tallrik med massa färger slår blicken av en beigebrun pastaklump alla dagar i veckan. :)

Så sallad är en enkel och bra rätt, men det finns så otroligt mycket mer goda rätter. Paleo är inte bara kött och sallad, det är så mycket mer!

Move well and eat paleo!
/P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar