PurePharma

tisdag 6 december 2011

NaCl

Om ni var orolig att jag inte överlevde gårdagens middag så kan ni nu andas ut. Jag lever! Om än med ganska höga salthalter i min kropp. Men jag lever i alla fall.


Middagen igår kväll hade kunnat blivit en succé, om det inte hade varit för ett litet missöde. Den lax vi hade köpt var redan rökt och därför även redan rejält saltad. Det missade vi båda i tillagningen och Viktor saltade på även han ganska rejält när han stekte fisken. Det resulterade i en rejäl halsbränna efter middagen och den törst jag kände igår kväll, och under natten för den delen, var inte trevlig att uppleva. Däremot så är jag ganska övertygad att om vi inte hade haft detta överdrivna tillskott av natriumklorid i gårdagens middag så hade det varit riktigt gott! Så fisk kan faktiskt funka som ingrediens i tacos, tro det eller ej.
 

Funderade faktiskt ett tag på om jag skulle ta en samarin igår kväll för att lindra den brinnande känslan i min hals. Men efter lite överläggande med mig själv kom jag fram till att samarin=inte paleo. Så jag tänkte att min kropp får helt enkelt reda ut situationen själv, vilket den också gjorde till slut.

Move well and eat fishtacos!
/A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar