PurePharma

tisdag 13 december 2011

Ett litet test

Under ungefär två veckor nu har jag genomfört ett litet projekt där jag provat att "fuska" lite mer än vad jag normalt gör. Då handlar det inte om några stora mängder, utan tänk typ någon pepparkaka till kaffet, något glas med glögg och någon extra efterrätt. Jag har alltså inte fuskat med själva maten, utan enbart lagt till mer onyttiga saker då och då för att se vad som händer. Vad har jag fått ut av det här då undrar ni säkert. Ja, innan visste jag inte riktigt heller varför jag skulle göra det här utan jag var bara lite nyfiken på hur min kropp skulle reagera. Att det sen är en del julkänslor i luften nu kanske har spelat in en del också med många minnen förknippade med speciell mat och andra onyttigheter.


Det jag då kommit fram till under de här två veckorna är att genom lägga till mer onyttigheter i min kost, så har det lett till att jag faktiskt blivit ännu mer hungrig. Så tänk, genom att införa mer kalorier i min kost så har jag faktiskt blivit hungrigare. Rätt dum ekvation om du frågar mig. Men det är säkert så våra kroppar funkar. Ger du din kropp lite sött så vill den ha mer. Sen om diverse tillsatser i de läckerheter jag nu avnjutit i ett par veckor också har haft något att göra med min hunger kanske jag ska låta vara osagt, men jag har väl själv mina aningar. Vissa dagar har jag till och med fått lägga till ett extra mellanmål eftersom jag varit så hungrig och en annan stor skillnad är att jag blivit riktigt hungrig efter träningar. Ni vet så där hungrig att man bara vill lägga sig ner och dö efter vägen när man cyklar hem efter träningen.. Det har inte varit så trevligt. Nu kanske ni tänker att det bara är någon tillfällighet att jag fått de effekter jag fått genom att äta mer onyttigt. Det tror däremot inte jag, och jag är rätt övertygad om att om man äter mer skräp så blir man faktiskt ännu mer hungrig.


Nu ska jag komma in på rätt spår igen tänkte jag, och det bästa vore om jag gjort det innan man tar jullov från skolan. Annars kan det kanske bli en jobbig jul. Fast nu när i stort sett hela familjen äter paleo så ska det väl inte vara några större problem att avvänja sig från allt skit när man är hemma heller :)

Move well and enjoy life!
/A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar