PurePharma

torsdag 1 december 2011

Dagens recept

Det här ska väl ändå föreställa någon form av kostblogg framför allt, så därför tänkte jag slänga in ett litet recept. Eller recept och recept, när det gäller att koka ihop en gryta så gäller det bara att ha lite fantasi och se vad kylskåpet har att erbjuda för dagen. Min gryta idag hade följande laguppställning:

Grytbitar av griskött
Kryddiga korvar med högt köttinnehåll
Krossade tomater
Zucchini
Paprika
Mer tomater
Salt
Peppar
Timjan
Lite soya(ja vet, inte paleo men va fan liksom...)

Det tog väl kanske 5 min att slänga ihop och nu står grytan och puttrar för sig själv medan jag sitter här och skriver ett blogginlägg och försöker vara lite rolig. Om ni undrar varför grytan saknar lök så är det av den enkla anledningen att vi tydligen använde all lök i fredags när vi stekte ihop typ 150 köttbullar. Vad det gäller mängder och mått av alla ingredienser så har jag absolut inte en aning om hur mycket det är av allt. Jag brukar bara gå efter devisen, ju mer kött desto bättre. Är magen glad så är människan glad, sa en någorlunda vis man i en riktigt bra svensk film en gång. Det ligger något i det även om jag tror att min syn på kost och hans skiljer sig några ljusår...

Som vanligt samarbetar inte min iphone med mig så ni får vänta lite på en bild på kvällen gryta. Men förhoppningsvis kan jag slänga upp den ikväll, annars får ni försöka överleva ändå.

Move well and make some stew!
/A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar