PurePharma

onsdag 21 december 2011

Christmas paleo style

Det här blir som jag skrev tidigare min första paleojul, och för resten av familjen ska jag tillägga. Jag är väldigt nyfiken på hur det kommer bli. Maten är ju inga problem direkt, utan det mesta som är gott på julbordet är ju faktiskt paleovänligt. Vad det gäller snacks och tilltugg så vet jag inte riktigt hur det kommer bli och vad som kommer att finnas att tugga på. Men det känns ju som att man borde kunna göra en hel del trevliga saker med mörk choklad, nötter, mandlar, grädde, frukt och andra trevliga råvaror. Med det vill jag inte säga att jag kommer göra något själv utan hoppas helt på att resten av familjen har tagit på sig den uppgiften så att jag bara kan komma hem och njuta av min ledighet ;) Får man sedan lägga till några glas vin och ett antal koppar kaffe med trevligt sällskap, och med dig Petter(höhö), så känns det som att kan bli en klockren jul. På tal om klockren så måste ni bara klicka in er på den här länken , det är absolut inget farligt. Men jag ber däremot om ursäkt för min dåliga humor redan nu, även om det inte jag som konstruerat hemsidan.


Ska väl försöka klämma in något träningspass under julen också. Dessutom har min bror förvarnat mig om att han ska prova någon form av akupunktur på mig som tydligen ska vara fruktansvärt smärtsam. Får väl se om jag hinner kliva in genom dörren innan han börjar stoppa nålar i mig tills jag ser ut som en igelkott. Och om det är så smärtsamt som han beskrivit det så är det bäst för honom att det ger något resultat :)



Nu ska jag fortsätta packa inför den stundande bussresan som startar 05:20 imorgon bitti. Lysande idé Anton att boka en resa den tiden på morgonen! Note to self: tänk efter före.. Nåväl får väl pallra mig upp i tid helt enkelt. Kan nog bli någon form av periodisk fasta under bussresan så om mina bröder läser det här inlägget så skulle jag inte gråta floder om det stod ägg och bacon serverat på bordet imorgon när jag kommer hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar