PurePharma

söndag 13 november 2011

Taconight

Igår kväll var det tacokväll. Eftersom det var mycket rester kvar idag så blev det även en tacolunch. Har ju gett er ett recept på en hemmagjord tacokrydda förut så jag tänkte att jag skulle dela med mig av receptet på den underbart goda salsa jag lyckades sno ihop igår. Det tar ju lite längre tid att göra den om man jämför med att skruva av ett lock på en färdiggjord variant. Men jag kan lova att det är välinvesterad tid!
För att göra salsan behövs följande:

Tomater
Vitlök
Chilifrukter
Rödlök
Peppar
Paprikakrydda
Cayennepeppar 
+en liten skvätt vitvinsvinäger

Hacka ner allt i någon form av bunke. Ta sedan en stavmixer och låt den göra sitt jobb. Vips så har du en grym salsa. Vad det gäller mängder så är det lite beroende på hur du stark/mild du vill ha den. Vi var ganska generös med chilifrukter igår(läs 2 stycken), och vitlök är väl inget vi snålar på i hushållet. Något som folk i vår närhet kanske får lida för, vad vet jag... Det finns säkert en mängd andra varianter av salsor också, men det här är en variant som vi provat oss fram till och vet fungerar!

Move well and taco is paleo!
/A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar