PurePharma

lördag 26 november 2011

Svarta kanonkulor(med handtag) till alla

Det är faktiskt inte bara min kosthållning som väcker nyfikenhet, utan lika ofta brukar folk bli ganska intresserad av hur jag tränar, och framför allt brukar det handla om kettlebells. Tycker det redskapet är helt fantastiskt, och tack vare IKSU:s utbud av kulor så har jag kunnat träna med tyngre vikter än vad jag van vid. Nu ska jag väl försöka få de att köpa ännu lite tyngre varianter.


I onsdags var jag och en klasskompis, Wille, och tränade kettlebells. Wille är nybörjare inom området. Eller det var i alla fall vad han sa till mig, men han hade i sådana fall otroligt bra teknik för en nybörjare! :) Jag visade väl de mest klassiska övningarna såsom svingar, jerks, cleans, TGU och ett par andra favoritövningar. Wille gick från klarhet till klarhet under passet och jag tror nog att jag ska kunna lura i honom att börja träna mer med kettlebells. Det är otroligt roligt att folk vill lära sig mer om kettlebellträning. Nu är inte jag utbildad inom området, men jag har ju i alla fall några års erfarenhet av att träna med detta fantastiska redskap. Men det är faktiskt roligt att få instruera andra i hur man ska utföra övningar eftersom att jag också är tvungen att tänka till lite hur man ska göra och på så sätt kanske lära mig något nytt som jag inte tänkt på tidigare. Nu har jag betat av några i klassen vad det gäller kettlebellinstruktioner. Fortsätter jag i den här takten så kommer IKSU behöva investera i både fler och tyngre kulor så att det inte blir bråk om kanonkulorna.



Här ser vi Wille i början av en TGU. En ganska svår övning att lära sig, men Wille löste det riktigt bra! Kanske för att han hade en bra instruktör...? ;)

Move well and start swinging!
/A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar