PurePharma

onsdag 16 november 2011

Step out of that comfort zone!

För mig har den här livsstilsomläggningen haft mer positiva effekter än jag kanske hade trott. För när man väl kastat stenar och klättrat i träd framför förvånade hundägare så finns det inte längre så mycket värre grejer att göra.
Det innebär att jag nu lättare kan prova på saker som jag aldrig hade gjort tidigare. Jag har under lång tid varit en person som inte har provat om jag inte varit säker på att vara bäst, eller åtminstone riktigt bra på det.
Nu är jag beredd att utmana den känslan och försöker göra det så ofta som möjligt. Hittills har jag inte ångrat mig en gång efteråt. Tvärtom har jag växt otroligt mycket som person.
Om man aldrig gör det man är dålig på, eller aldrig provar något nytt är det svårt att utvecklas.

Min träning á la MovNat trodde jag nog aldrig att jag skulle våga göra. Dels har jag i hela mitt liv varit bedrövlig på att klättra och risken finns ju att någon ser! Aldrig trodde jag dock att det kunde vara så roligt att springa omkring i en skog och göra det som faller mig in. Det är verkligen som att vara tillbaka i skogen utanför dagis när man var liten. Möjligheterna är oändliga och upptäckarlusten flödar. Jag är fortfarande kass på att klättra, men det blir i alla fall lite bättre. Jag lär mig! :)
Yoga har också varit samma procedur för mig. Jag var ju en av världshistoriens mest fysiskt stela personer, men i och med att jag vågade mig dit så toppar jag inte längre den listan. Plus att jag fått massa andra fördelar.

Om jag inte hade vågat, hade jag heller inte lärt mig och utvecklats. Det är ungefär vad jag vill få fram av detta. Så! Ut och gör nånting nytt idag! Det ska jag göra.

Move well and have fun!
/P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar