PurePharma

måndag 28 november 2011

Plågsam träning

Varje gång man går in på ett gym ser man människor som verkligen plågar sig igenom sina pass för att kunna känna sig duktiga efteråt. Det jag har märkt att dessa människor ofta står på någon sån där hemsk konditionsmaskin. På IKSU där jag tränar måste man gå förbi konditionsavdelningen för att komma in i rummet med fria vikter, läs hjärtat av gymmet. På väg igenom möter man flera blickar som säger "snälla, döda mig så jag slipper stå på den här jävla apparaten". Frågan är ju om man ska skratta eller gråta när man ser dessa människor. Eftersom att jag är en ganska positiv person i grund och botten brukar jag välja att skratta åt dem för att sedan bege mig vidare till de underbara fria vikterna, eller något annat roligt.

För mig ska träning vara roligt. Okej, det kan absolut vara jobbigt också och jag lyfter helst så tunga vikter som möjligt när jag väl är på gymmet. Men skulle det kännas tråkigt att träna skulle jag inte ens orka vara där.
Nu för tiden har jag också i stort sett slutat planera mina pass innan. Jag kliver in och känner efter vad jag vill träna istället. Vem fan vill hålla på och nöta en massa övningar som man inte är sugen på att köra liksom...? Kanske det anses "oseriöst" att inte ha en plan med vad man ska köra innan man kliver in i gymmet... Men jag tror faktiskt inte det finns något jag skulle kunna bry mig mindre om än om folk tyckte det. Nu ska jag fortsätta njuta av en dag helt fri från träning.

Move well and enjoy life!
/A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar